29 Eylül 2009 Salı

Çanakkale'deyiz....

Kısa ama güzel bi'köy tatilinden sonra Çanakkale'ye vardık.Senin için çok güzel bi'yer bahçe,ağaçlar,tavuklar...özellikle kümesle çok ilgilisin;folluktan yumurta almak çok hoşuna gidiyor canım kızım benim:)


sen bahçeydi ,çimendi,denizdi diye vakit geçirirken biz de anneannle harıl harıl kış hazırlığı yapıyorduk.(bu arada ben de denize gittim ,eğlendim.zamanı iyi değerlendirdim.)biber patlıcan közledik,buzluluğa fasülye,bamya,biber... koyduk.salça ve domates suyu da yaptık.çok uğraşılı oluyor ama kışın da rahat rahat yaniyor.mis gibi.sebzeleri de hep pazardan özenle aldık.gerçekten ilaçsız sebzeleri seçtik .zaten orada herkes kendi yetiştirdiği sebze ve meyveleri pazara çıkarıyor. biz de sorarak aldık.sebzelerde yamuk yumuk, kurt delikleri olunca tatmin oluyorsun zaten .ilaçsız olduğu belli.diğerleri kendini belli ediyor.fabrikadan çıkma gibi bi'örnek.insanlar nasıl bu kadar rahat insan hayatıyla oynayabiliyor.kendi çocuklarıda yiyor ama o anda bunu düşünemiyor heralde:(

reçelde yaptık.inş. yersin mis gibi incir reçeli yaptık hemde incirler köyden en doğal yani:)hepsi senin için sen doğal ve sağlıklı beslen diye... reçeli yaparken resimlerini çektim. öyle güzel oldu ki tadı da görüntüsü de süpppperrr...




anneannen çok pimpirikli olduğu için biz incirlerin kabukları soyarak yaptık. aaaa dağılmadı mı diyenler olabilir ama görüldüğü gibi olmadı.akşamdan şekere yatırdık.sabah hepsini büyük bi' tencereye koyduk şekeri iyice eriyince incirleri zedelemeden tencereden çıkardık.(ezilmesinler diye) sonra iyice kaynattık kıvanını alana kadar.bu arada her incire bi kaşık şeker koyduk.annem şeker tadı olmasın diye çok şeker koymuyo.sonra incirleri tekrar tencereye koyduk biraz da limon suyuyla kaynadı sonra kavanozlara.miss gibi reçel için rahat bi şekilde ye.afiyet olsunn:)





bu arada incirlerin bi kısmını da kuruttum.çok güzel oldular.insan kendi eliyle yapınca bi de doğal olunca çok büyük bi' zevk alıyor. inş. en kısa zamanda bahçeli güzel bi' evimiz olur da sen de rahat rahat kendi evimizin bahçasinde oynarsın tatile gitmeyi beklemeden canım kızım ,bebeğim...

incir toplarken aralarda da kuşbunu ağacı vardı dayanamadım ondan da biraz topladım ve kuruttum.ıhlamura karıştırıp çay yapınca çok lezzetli oluyormuş. bu yaz biraz böyle kurutmalıklar ilgimi çekti .abartmışım hatta elma bile kututtum.inş. kışın bol bol çay yapıcam :)

inş. hayatımız da böyle renkli ve güzel geçer.seninde güzel kızım benim. bahtın hep açık olur inş. bebeğim...:)

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder